تاکتیک های ساده ای که مدیران جدید می توانند برای ایجاد اقتدار از آنها استفاده کنند

تاریخ خبر: 27/03/2023

ممکن است عنوان رسمی "مدیر" را به همراه چند ابلاغ جدید مستقیم به دست آورده باشید. اما چگونه می‌توانید هویت خود را بعنوان یک کارمند تغییر دهید، و شروع به ایجاد اقتدار در نقش جدید خود بعنوان رهبر کنید؟

در این مقاله چند تاکتیک ساده وجود دارد که همه مدیران تازه‌کار می توانند برای ایجاد اقتدار در بین تیم ها و سازمان های خود از آن استفاده کنند.

بچه داری نکنید. مدیران به دیگران الهام می‌بخشند که پاسخگو، نوآور و متعهد باشند. پرستاران کودک در محل کار پی گیر کارکنان برای انجام وظایف، رعایت ضرب الاجل ها و مدیریت اولویت ها می شوند. با این حال، یافتن این تعادل حساس برای مدیران جدید، به ویژه آنهایی که ممکن است از یک نقش مدیریتی در یک شرکت ارتقا یافته باشند، می تواند دشوار باشد.

جوآن لوید (Joan LIoydمربی اجرایی، به مدیران جدید توصیه می‌کند که با تعیین انتظارات واضح از کارکنانی که آنان را رهبری خواهند کرد، بر این چالش غلبه کنند. در مقابل این وسوسه که به مردم بگویید چگونه کارهایشان را انجام دهند، مقاومت کنید. در عوض، انرژی خود را در نحوه ایجاد فرهنگ داخلی مالکیت سرمایه گذاری کنید. انتظارات واضحی را برای همه اعضای تیم خود تعیین کنید. زمانی که موفق می شوند و زمانی که موفق نمی شوند آنها را پاسخگو نگه دارید.


هرچه بیشتر به کارمندان فضایی بدهید تا کارشان را تصاحب کنند، به توانایی شما برای ارائه پشتیبانی در مواقع نیاز، بدون اینکه یک مدیر خرد باشید،اعتماد بیشتری می‌کنند.

از زبانی قدرتمند استفاده کنید. زبانی که استفاده می کنید بر قدرتی که از شما درک می-شود تأثیر می گذارد.
از عباراتی مانند «من فکر می‌کنم»، «احساس می‌کنم» و «من معتقدم» که همگی ذاتاً سطح اطمینان بیان شما را کاهش می‌دهند اجتناب کنید. در عوض، گزینه‌هایی مانند «من مطمئن هستم» یا «من خوش‌بین هستم» را انتخاب کنید.

علاوه بر این، به این نکته توجه داشته باشید که چه مقدار از صحبت‌های شما با آواها و عبارات کلامی مانند «اوم»، «درسته»، «می‌دانی» و «راستش» همراه است. تمرین کنید که آنها را از الگوهای گفتار روزانه خود حذف کنید. آنگاه در برقراری ارتباطی با اعتماد به نفس و بیان ایده-های خود در گفتگوهای معمولی، حضوری با کارمندان و جلسات، مهارت کلامی بیشتری کسب خواهید کرد.

روابطی فراتر از تیم خود ایجاد کنید. لیندا هیل(Linda Hill) ، استاد دانشگاه هاروارد و نویسنده، تجربیات مدیران جدید را برای بیش از دو دهه مطالعه و بررسی کرده است. هیل در مقاله‌ای در نشریه مدیریتی هاروارد بیزینس ریویو (مجله کسب و کار هاروارد) که درباره یافته‌های خود نوشت، توضیح می‌دهد که بسیاری از مدیران جدید برای ایجاد قدرت در نقش‌های خود تلاش می‌کنند، زیرا آنها بر ایجاد روابط با افراد اشتباه تمرکز می‌کنند.

هیل می نویسد، در حالیکه اکثر مدیران جدید به طور غریزی بر روابط خود با زیردستان تمرکز می کنند، این ارتباط آنها با بسیاری از بازیگران داخل و خارج از سازمان از جمله سایر مدیران، مدیران اجرایی، تامین کنندگان و فروشندگان است که در نهایت بر سطح نفوذی که می-توانند در سراسر سازمان و از طرف تیم شان ایجاد کنند تأثیر می گذارد.

بیشتر از اینکهحرف بزنید گوش کنید. مطالعات هیل در مورد مدیران جدید نشان می دهد که نقاط قوتی که افراد را برای دستیابی به نقش مدیریتی توانمند می کند، اغلب در تضاد مستقیم با توانایی آنها برای موفقیت بعنوان رهبر است. در حالیکه شایستگی فنی شما ممکن است شما را به سمت مدیر تبدیل کرده باشد، موفقیت شما در حرکت رو به جلو دیگر مربوط به مجموعه مهارت شما نیست. این توانایی شماست که دیگران را وادار می کند که بازیگر ستاره ای باشند که عنوان "مدیر" را برای شما به ارمغان آورد.

هیل همچنین توضیح می دهد که شایستگی در مفهوم مدیریتی معنای بسیار متفاوتی با زمانی دارد که شما یک مجری فردی هستید. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که زیردستان خود را راهنمایی کنید تا به کارشان به همان شیوه ای که باعث موفقیت شما شده است، نزدیک شوند، اما هیل می گوید که کارکنان بر اساس توانایی شما در انجام کار درست، اقتدار مدیریتی شما (و اینکه آیا به شما اجازه خواهند داد آن را ایجاد کنید) را درک می کنند. نه اینکه چقدر در مورد جزئیات فنی می‌دانید.

با گوش دادن بیشتر از صحبت کردن، در بین تیم های خود اقتدار ایجاد کنید. از زیردستان خود در مورد شغل و نحوه انجام آنها سؤالات بپرسید. صادقانه به پاسخ های آنها گوش دهید شما ممکن است در مورد یک مشکل یا مسئولیت بیشتر از کسانی که آنان را رهبری می کنید بدانید، اما اگر بخواهید مدیری باشید که به کارمندان اجازه می دهد خودمختار و پاسخگو باشند، دانش فردی شما بی اهمیت است.

هنگامیکه به واقعیت‌هایی که تیم تان با آن مواجه است گوش می‌دهید، شما بعنوان یک رهبر با تمرکز بر آموزش در مورد مسائل پر تنشی که بخش با آن مواجه است، احترام ایجاد می کنید. اقتدار در نهایت متعلق به رهبرانی است که تنها هدف خود را الهام بخشیدن به گروه خود برای موفقیت می‌دانند.

مطالعه کامل خبر

#رهبری #تیم #مدیریت

برچسب‌ها: , , ,

عصر ارتباطات بین الملل پارس کار 2024-2007 ، شماره پروانه 100/70897