سه اپراتور جهانی ماهواره هیچ تاثیری را از قطع سراسری اخیر مایکروسافت گزارش نکردند

سه اپراتور بزرگ ماهواره ای گفتند که تحت تأثیر قطعی مایکروسافت در 19 جولای قرار نگرفتند که باعث ایجاد مشکلات فناوری اطلاعات در صنایع مختلف در سراسر جهان و توقف پروازها شد.

Intelsat، Eutelsat Communications و Iridium Communications (اینتل ست،‌ یوتل ست، و ایریدیوم) در بیانیه‌هایی به Via Satellite گفتند که تحت تأثیر قطعی مایکروسافت قرار نگرفته‌اند.

اینتلست ناوگانی متشکل از 50 ماهواره مدار زمینی (GEO) را اداره می کند. یوتلست ناوگانی متشکل از 35 ماهواره GEO و OneWeb منظومه ای متشکل از بیش از 600 ماهواره LEO را اداره می کند.

ایریدیوم در بیانیه ای اعلام کرد که مشتری Crowdstrike نیست و شبکه ماهواره ای و عملکردهای داخلی آن به طور عادی به کار خود ادامه می دهد.

در زمان انتشار،  SES و Viasat به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده بودند.

پایگاه داده پرتاب و ماهواره Seradata، متعلق به Slingshot Aerospace، گفت که هیچ تاثیری بر سیستم های فضایی گزارش نشده است.

این قطعی به دلیل یک به روز رسانی امنیتی از پلتفرم امنیت سایبری Crowdstrike به دلیل نقص در به روز رسانی ویندوز ایجاد شد. مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستگاه‌های ویندوزی که از عامل CrowdStrike Falcon استفاده می‌کنند، تحت تأثیر برنامه‌های کاربردی داخلی و ابری از جمله Azure، AWS و Google Cloud قرار گرفته‌اند.

Crowdstrike در بیانیه ای تاکید کرد که این یک حمله سایبری نبوده است. میزبان های مک و لینوکس تحت تأثیر قرار نگرفتند.  Crowdstrike گفت که این مشکل را شناسایی کرده و روز جمعه برای رفع آن اقدام کرده است. این شرکت در بیانیه ای گفت: "ما وخامت اوضاع را درک می کنیم و از اختلال عمیقا متاسفیم.  ما با همه مشتریان که تحت تأثیر این قطعی کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که سیستم ها پشتیبان شده هستند و آنها می توانند خدماتی را که مشتریان خود روی آن حساب می کنند ارائه دهند.

بر اساس گزارش رسانه ها، این قطعی باعث توقف پروازهای خطوط هوایی دلتا، امریکن ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز شده است. برخی بانک‌ها و بیمارستان‌ها در سراسر جهان و خدمات دولتی محلی در ایالات متحده و فراتر از آن اثرات گزارش شده‌اند.

نویسنده : توسط راشل جئوت

منبع سایت : satellitetoday

دانلود فایل خبر

برچسب‌ها: , , , , ,

عصر ارتباطات بین الملل پارس کار 2024-2007 ، شماره پروانه 100/70897