شرکت SpaceX قصد دارد سرویس ارسال پیام بصورت مستقیم به تلفن را در سال 2024 و اینترنت اشیا را تا سال 2025 از طریق شبکه ماهواره ای Starlink ارائه دهد.

Rachel Jewett

SpaceX سرویس مستقیم به تلفن همراه را هدف قرار می دهد که پیام های متنی را با منظومه ماهواره‌ای Starlink در سال 2024 و صدا و داده ها و خدمات IoT تا سال 2025 امکان پذیر می کند. SpaceX وب سایت Starlink را با یک صفحه جدید با تمرکز بر خدمات مستقیم به تلفن همراه به روز کرد.

ایلان ماسک، مهندس ارشد اسپیس ایکس، پیش از این هدف را اعلام کرده بود که Starlink در اواخر سال 2023 با T-Mobile وارد سرویس بتا برای ارتباط مستقیم به تلفن همراه خواهد شد. Starlink سال گذشته قرارداد خود را با T-Mobile اعلام کرد و این سرویس را به عنوان راهی برای بستن شکاف در شبکه های تلفن همراه در مناطق روستایی و دور افتاده و اجازه دادن به مشتریان T-Mobile برای ارسال پیام از طریق ماهواره های Starlink عنوان نمود.

Starlink تعدادی دیگر از اپراتورهای تلفن همراه را به عنوان شریک خود معرفی کرده است - راجرز در کانادا، Optus در استرالیا، One NZ در نیوزیلند، KDDI در ژاپن و Salt در سوئیس.

Starlink سایر ارائه دهندگان تلفن همراه را تشویق می کند تا از این سرویس برای گسترش شبکه های خود استفاده کنند. ماهواره های Starlink از طیف شرکای خود برای اجرای این سرویس در کشورهای مربوطه استفاده خواهند کرد. این وب سایت می گوید که ماهواره های Starlink با قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه دارای یک مودم eNodeB هستند که "مانند یک برج تلفن همراه در فضا عمل می کند و امکان ادغام شبکه را شبیه به یک شریک رومینگ استاندارد" می دهد. اسپیس ایکس همچنین اعلام کرد که ماهواره های مستقیم به تلفن همراه در ابتدا با فالکون 9 و سپس Starship پرتاب خواهند شد. "در مدار، ماهواره ها بلافاصله از طریق لیزر backhaul به منظومه ماهواره‌ای Starlink متصل می شوند تا اتصال جهانی را فراهم کنند."

این تایید می کند که SpaceX قصد دارد خدمات IoT و همچنین متن، صدا و داده ها را از روی ماهواره ارائه دهد. SpaceX اعلام کرد که قابلیت اتصال مستقیم به دستگاه های IoT را با استانداردهای مشترک LTE متصل می کند. در اوایل سال جاری، زمانی که شرکت تابعه Swarm فروش دستگاه های جدید IoT را متوقف کرد، وب سایت آن اعلام کرد که در نهایت یک نسخه LTE از مودم خود را ارائه می دهد که با شبکه Starlink به شبکه سلولی سازگار است.

دانلود مقاله

برچسب‌ها: , , , ,

عصر ارتباطات بین الملل پارس کار 2024-2007 ، شماره پروانه 100/70897