10 شرکت پرطرفدار ماهواره در سال 2022

توسط مجله via satellite  در ماه فوریه 2022 فهرست 10 شرکت پرطرفدار ماهواره ای که در رابطه با ارتباطات ماهواره‌ای، سیستم‌های زمینی، تولید، تصویربرداری و سنجش و خدمات پرتاب فعالیت می­کنند، منتشر شده است.

شرکت‌های موجود در این فهرست را بر اساس فعالیت مورد انتظارشان در سال و ترکیبی از سهم بازار، فناوری تحول‌آفرین، معاملات پیشگامانه و هیجان کلی صنعت انتخاب شده است.

شرکت‌هایی که به‌عنوان ۱۰ شرکت پرطرفدار ۲۰۲۲ انتخاب شده‌اند به ترتیب حروف الفبا در زیر فهرست شده‌اند.

AST SpaceMobile

AST SpaceMobile با طراحی ماهواره برای اتصال مستقیم به تلفن های همراه، رویکرد جدیدی را برای اتصال ماهواره ای در پیش گرفته است. AST SpaceMobile به جای نیاز به پایانه‌ها یا دستگاه‌های خاص ماهواره‌ای برای استفاده از پهنای باند ماهواره‌ای، ماهواره BlueWalker 3 خود را برای برقراری ارتباط مستقیم با تلفن‌های همراه روی زمین طراحی کرده است.برای تحقق این امر،  AST SpaceMobile با اپراتورهای شبکه تلفن همراه    Rakuten  و Vodafone همکاری کرده است تا از طیف و عملکرد این شرکت ها به عنوان یک سرویس رومینگ برای مشتریان خود استفاده کند.زیرا بسیاری از مردم در محدوده خارج از دسترس شبکه‌های سلولی در کشورهای در حال توسعه تلفن همراه دارند، اما خدمات لازم برای استفاده از آنها را ندارند.

BlueWalker 3  یک آرایه فازی تقریباً 700 فوت مربعی است که یکی از بزرگ‌ترین آرایه‌هایی است که تا کنون در مدار پایین زمین (LEO) مستقر شده است.

BlackSky

در بازار شلوغ ارائه‌دهندگان تصاویر ماهواره‌ای، Blacksky جایگاهی برای نظارت ماهواره‌ای و بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای خود ایجاد کرده است. این شرکت تصاویر را با منظومه۱۲ ماهواره‌ای خود جمع‌آوری می‌کند و سپس آن تصاویر را با سایر منابع داده از فضا، اینترنت اشیا و حسگرها و فیدهای مبتنی بر زمین ترکیب می‌کند.این می تواند به شکل یک راه حل نظارتی باشد که به عنوان مثال، هنگامی که تغییری در محل رخ داده است، به مشتری هشدار می دهد.

تمرکز BlackSky روی نرم افزار است.در مصاحبه ای با Via Satellite در سال گذشته، برایان اوتول مدیر عامل شرکت گفت که Blacksky را بیشتر یک شرکت نرم افزاری و تجزیه و تحلیل داده ها می داند تا یک شرکت فضایی. این شرکت مستقر در هرندون ویرجینیا، صنایع دفاعی و اطلاعاتی را هدف قرار داده است.این جریان قراردادهای دولت ایالات متحده را در سال 2021 با دفتر شناسایی ملی، آژانس ملی اطلاعات مکانی-زمینی و فعالیت پروژه های تحقیقاتی پیشرفته اطلاعاتی حفظ کرد.همچنین برای ادغام تصاویر و تجزیه و تحلیل خود در پلتفرم Palantir، یک مشارکت استراتژیک با شرکت کلان داده darling Palantir  امضا کرد.

در سال 2022، Blacksky یکی از شرکت‌هایی است که باید به رشد آن به عنوان یک شرکت سهامی عام و اینکه آیا در مسیر فروش 546 میلیون دلاری خود در سال 2025 قرار خواهد گرفت، توجه کرد.

Eutelsat

چالش اپراتورهای سنتی مانند یوتلست، اختراع مجدد خود در عصر مدرن است. در حالی که از نظر تاریخی، تلاش‌های یوتلست برای تغییر مسیر به اندازه تلاش‌های همتایانش شدید یا پرهزینه نبوده است، اخیرا اقدامات تأثیرگذاری انجام داده است که توجه صنعت را به خود جلب کرده است.

یوتلست اخیرا خانم برنکه را به عنوان اولین مدیرعامل زن خود منصوب کرده است.در یک لحظه، برنکه، که از شرکت دانمارکی نرم افزار و فناوری اطلاعات KMD به عضویت درآمد، به یکی از برجسته ترین زنان در صنعت ماهواره تبدیل شد.

علاوه بر این، این شرکت 23 درصد از سهام OneWeb را به دست آورد که نشان می دهد به دنبال موقعیت خود در یک محیط غیر ژئو (NGSO) است و در را برای خدمات چند مداری باز می کند. ماهواره Konnect یوتلست، با هدف کاهش شکاف دیجیتالی در آفریقا، راهبرد پهنای باند این شرکت را آغاز کرد که امسال با  Konnect VHTS  برای پوشش اروپا دنبال خواهد شد.و پرتاب ماهواره کوانتومی قابل تنظیم مجدد یوتلست در سال 2021 ، یکی دیگر از سال های توسعه فنی هیجان انگیز خواهد بود.

نقش یوتلست در دنیای جدید ماهواره ای هنوز جای سوال دارد، اما این شرکت یک انتصاب مدیر عامل هیجان انگیز را انتخاب کرد که می تواند نوید دهنده عصر جدیدی برای شرکت باشد زیرا به نظر می رسد از غول پخش به یک اپراتور چند وجهی تبدیل شود.سال گذشته سال پرحادثه ای برای این شرکت بود و جالب است که ببینیم یوتلست چگونه در سال 2022 سرمایه گذاری بیشتری می کند.

GhGSat

GhGSat یک استارت‌آپ مستقر در مونترال است که ماهواره‌هایی را طراحی کرده است که قادر به اندازه‌گیری انتشار گازهای گلخانه‌ای از تاسیسات صنعتی مورد نظر هستند. این شرکت می‌گوید این فناوری ماهواره‌ای آنقدر قدرتمند است که می‌تواند گازهای گلخانه‌ای را از منابعی 100 برابر کوچک‌تر از منابع شناسایی شده توسط سایر ماهواره‌ها شناسایی کند. GhGSat در سال 2011 تأسیس شد، اولین محصول خود را به نام Pulse - نقشه جهانی رایگان داده های ماهواره ای غلظت متان که هر هفته به روز می شود - در اکتبر 2020 راه اندازی کرد. هشت ماه بعد، GhGSat Spectra  را راه اندازی کرد، یک پلت فرم شاخص انتشار دارایی خاص که به مشتریان در تصمیم گیری و بهینه سازی فعالیت های مدیریت انتشار متان کمک می کند.

در سال 2021، این شرکت سرمایه‌گذاری سری B خود را بست و مجموع جمع‌آوری سرمایه موجود خود را بیش از دو برابر کرد و به 70 میلیون دلار رساند و 45 میلیون دلار از یک گروه سرمایه‌گذاری شامل دولت کبک (از طریق برنامه سرمایه‌گذاری کبک)،سرمایه گزاریOGCI Climate  و  Space Capital بدست آورد.

با توجه به اینکه جهان در حال حرکت به سمت یک فاجعه اقلیمی است، صنایع جهانی و دولت‌ها برای تشکیل یک برنامه اقدام به همه ابزارهایی که می‌توانند دسترسی داشته باشند، نیاز خواهند داشت. GhGSat  نمونه ای از این که چگونه فناوری های فضایی می توانند نقش حیاتی در رسیدگی به مسائل آب و هوایی ایفا کنند ارائه می دهد. سرمایه‌گذاران بر این باورند که داده‌های ماهواره‌ای در تغییر بازارهای مالی برای محاسبه ردپای انتشار یک کشور یا شرکت فردی در هنگام تعیین هزینه سرمایه وام، به جای تشویق به استخراج منابع طبیعی، ضروری است.

Hanwha Systems

به نظر می رسد تمام دنیا روی LEO سرمایه گذاری می کنند.در حالی که همه توجه ها بر اسپیس ایکس و آمازون می باشد، شرکت دفاعی کره جنوبی Hanwha Systems با برنامه‌های LEO خود به یکی از شرکت‌های مورد بحث در بخش ماهواره تبدیل شد.

سال گذشته، Hanwha Systems قصد خود را برای پرتاب یک منظومه2000 ماهواره ای LEO اعلام کرد که انتظار می رود در سال 2025 وارد خدمت شود.این شرکت در نظر دارد که این سیستم ابتدا به کاربردهای زمینی و دریایی، سپس هواپیماها و برنامه های حمل و نقل هوایی شهری و بعدا به 6G خدمت کند. Hanwha Systems با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری برای سهم 8 درصدی به کنسرسیوم مالکیت جهانی OneWeb پیوست.

با این حال، Hanwha  همچنین دارایی های قابل توجهی در پایانه های محرک ماهواره ای دارد.این شرکت دارایی های Phasor Solutions را خریداری کرده و در Kymeta سرمایه گذاری کرده است.Hanwha Systems  با فعالیت در ساخت یک سیستم LEO و آنتن‌های ماهواره‌ای، مقیاسی برای جاه طلبی خود دارد. این بازیکن آسیایی مطمئنا شرکتی است که باید به تماشای آن نشست.

HawkEye 360

تمرکز استراتژیک HawkEye 360 بر ارائه داده‌ها به بخش دولتی نتیجه داده است و موقعیت منحصربه‌فردی برای تسلط بر حوزه رو به رشد تحلیل‌های فرکانس رادیویی مبتنی بر فضا (RF) دارد.شرکت مستقر در ویرجینیای شمالی در سال 2021 سال مالی پردرآمدی را به پایان می‌رساند.HawkEye می‌گوید که ماهواره‌های نسل بعدی تازه پرتاب شده این شرکت، این امکان را داده است که بیش از 50 میلیون دلار در قراردادهای جدید از آغاز سال گذشته تضمین کند.

HawkEye 360 مجموعه‌ای متشکل از 9 ماهواره را اداره می‌کند که ارسال‌های رادیویی را در سرتاسر جهان از فرکانسهای مختلف شناسایی، مکان‌یابی و تجزیه و تحلیل می‌کند. این شرکت در شرف آغاز یک برنامه 18 ماهه برای پرتاب ماهواره های جدید است که به طور قابل توجهی اندازه ناوگان آن را افزایش می دهد.

در ژانویه، 5 میلیون دلار سرمایه گذاری از Leidos برای بهبود قابلیت های خود در فضای امنیت ملی به دست آورد.در عوض، Leidos  به آرشیو داده‌های RF تجاری گسترده دسترسی خواهد داشت. این سرمایه‌ها به صندوق سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری HawkEye اضافه می‌شود.

بر خلاف همتایان HawkEye در حوزه تصویر و سنجش که از طریق عمومی شدن و ادغام با SPACS سرمایه جمع‌آوری می‌کنند، HawkEye بدون کمک وال استریت پول جمع‌آوری می‌کند و به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از سرمایه‌گذاران آن به دنبال یک مسیر خروجی باشند.

Intellian

در صنعت ماهواره‌ای امروزی، پایانه‌های کوچک خبر بزرگی هستند. Intellian در آگوست 2021 با پرده برداری از ترمینال "briefcase" با OneWeb سر و صدا کرد. این ترمینال جمع و جور و آسان برای استفاده با وزن حدود kg10 برای استفاده در نظر گرفته شده است. این ترمینال طراحی شده است تا اتصال LEO OneWeb را به جوامع و مشاغل در مناطق دورافتاده، حتی IoT کشاورزی و ایستگاه های تحقیقاتی ارائه دهد.

Intellian و OneWeb میزان هزینه ترمینال در هر واحد را فاش نکردند، اما این نوع آنتن‌های صفحه تخت فشرده این پتانسیل را دارند که از قدرت LEO استفاده کنند و دامنه اتصال ماهواره‌ای را گسترش دهند.

این یکی از نمونه‌های سازگاری شرکت سخت‌افزار ماهواره‌ای است. Intellian همچنین در حال کار با SES برای منظومه ی O3b mPOWER مدار زمین متوسط (MEO) خود است و مجموعه ای از پایانه ها را برای پشتیبانی از سیستم MEO برای بخش های دولتی، کشتی های دریایی، انرژی، دریایی، معدن و ارتباطات راه دور توسعه می دهد.

Intellian در حال سرمایه‌گذاری بر روی موفقیت مستمر خود است و دو مرکز جدید را در سال 2021 افتتاح کرد - یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در کنار دفتر مرکزی خود در پیونگ‌تک، کره جنوبی، و یک دفتر مرکزی و مرکز تدارکات اروپایی در روتردام هلند. این شرکت همچنین در حال کار بر روی یک مرکز فناوری نوظهور در مریلند است.این رشد سریع برای شرکت تاسیس شده در سال 2004 است که از 10 میلیون دلار به 120 میلیون دلار پیشرو در VSATهای همراه رسیده است.Intellian  از طریق مشارکت و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، زمینه را برای پیشروی مداوم در سخت افزار ماهواره ای فراهم می کند.

Spaceflight

ارائه دهنده پرتاب Rideshare Spaceflight سال 2021 بسیار موفقی داشت. در طول سال، این شرکت با تعداد زیادی از مشتریان جدید برای خدمات اشتراک و راه اندازی قرارداد امضا کرد.Spaceflight در حال برنامه ریزی چندین ماموریت وسیله نقلیه انتقال مداری Sherpa برای پشتیبانی از این مشتریان است که شامل GeoJump، جامعه هوافضای ایالت پورتلند، محصولات فضایی و نوآوری (SPiN)، Spacemanic، تیم هوافضای دانشگاه تورنتو، و سیستم های فضایی Xona ، به مدارهای مختلف می باشد.این شرکت همچنین با مشتریان بازگشتی Astrocast، Canon Electronics، Capella Space، HawkEye 360، Orbit Fab، Loft Orbital، NASA، NearSpace Launch  و چندین سازمان دولتی نامشخص ایالات متحده قراردادهای جدید پرتاب امضا کرد.

Spaceflight همچنین به عرضه دو نسخه جدید از خودروی Sherpa خود نزدیک شده است. پیشرانه شیمیایی جدید Sherpa-LTC دارای یک زیرسیستم پیشرانه شیمیایی با رانش بالا است که مانورهای سریع در مدار را امکان پذیر می کند و می تواند راه را برای OTV برای استقرار فضاپیما در مدارهای متعدد در یک ماموریت هموار کند.

Spaceflight  اخیراً دو پیشرانه Sherpa-ES خود را معرفی کرد که هدف آن قرار دادن ماهواره‌های کوچک در هر نقطه از فضا از جمله تزریق به مدارهای فرا و پایین ماه و GEO است.Spaceflight  قصد دارد OTV را در ماموریت مشترک سواری GEO Pathfinder خود زودتر از سه ماهه چهارم سال جاری پرتاب کند.

Rideshare  به یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدن ماهواره‌های کوچک به مدار تبدیل شده است و Spaceflight یکی از پیشروها در این زمینه است که به مشتریان خود در اقتصاد کوچک‌ ماهواره کمک می‌کند تا به طور معمول و اقتصادی به مدار برسند.

Terran Orbital

Terran Orbital برنامه‌های گسترده‌ای برای ایجاد برند خود در صنعت فضایی دارد. این شرکت در حال ایجاد یک مرکز 660000 فوت مربعی و 300 میلیون دلاری در جزیره مریت فلوریدا در مرکز فرود شاتل فضایی سابق ناسا است. این یکی از بزرگترین تاسیسات تولید ماهواره در جهان خواهد بود و این شرکت جسورانه پیش بینی می کند که سالانه 1000 دستگاه کوچک تولید کند و 2100 شغل جدید ایجاد کند.

در همان زمان، این شرکت از طریق یک SPAC با ارزش 1.58 میلیارد دلار به صورت عمومی عرضه می شود و قصد دارد یک منظومه رصد زمین با قابلیت های رادار SAR از طریق شرکت تابعه  PredaSAR بسازد.

این شرکت در سال 2020 درآمد 25 میلیون دلاری را گزارش کرد و در دهه گذشته بیش از 80 ماموریت را پشتیبانی کرده است. مشتریان عبارتند از EchoStar، Fleet Space، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی و ناسا. این عملیات کامل ماموریت، از جمله downlink از طریق شبکه downlink خود از 32 ایستگاه زمینی را ارائه می دهد.  Terran همچنین توسط لاکهید مارتین حمایت می شود و در حال حاضر پرتابگر 150 کیلوگرمی LM-50  را تولید می کند و برنامه هایی برای گسترش روابط دارد.

Terran Orbital بر روی رشد عمده و مستمر در صنعت smallsat سرمایه گذاری می کند، امیدوار است که سازنده منتخب برای ماموریت های کوچک تجاری و دولتی باشد. آیا این شرکت به وعده شغلی خود در فلوریدا، ارزش گذاری برای سرمایه گذاران و قابلیت های تولید سریع در صنعت فضایی عمل خواهد کرد؟

Viasat

Viasat مدتهاست که با اکوسیستم فضاپیماها و فناوری زمینی، یکی از پیشروهای فناوری در صنعت ماهواره محسوب می شود. موسس آن شرکت، آقای مارک دانکبرگ، که بیش از 30 سال در راس آن به عنوان مدیر عامل شرکت بود، صدای پیشرو در صنعت است. با تکیه بر این میراث، Viasat اکنون در آغاز یک فصل جدید هیجان انگیز است.

Viasat با خرید Inmarsat بزرگترین معامله در بخش ماهواره را در سال 2021 انجام داد. Viasat با این شرکت ترکیبی می خواهد یک نیروگاه متحرک دریایی و هوایی ایجاد کند. این شرکت با ردپای قوی Inmarsat در بریتانیا و همچنین حضور Viasat در ایالات متحده، شرکت را بیشتر به عنوان یک بازیگر جهانی قرار می دهد. این یک بیانیه اصلی برای Viasat در دهه 2020 و پس از آن بود.اینکه به دنبال خرید RigNet بود که Viasat را به یک شرکت ارتباطات انرژی یکپارچه تبدیل کرد. علاوه بر این، Viasat دو سه ماهه اول سال مالی 2022 خود را با درآمد بی سابقه آغاز کرد.

زمانی که این شرکت برای پرتاب برخی از پیشرفته‌ترین ماهواره‌های جهان، خوشه‌ای از ماهواره‌های ViaSat-3، آماده می‌شود که پوشش خود را در سراسر جهان گسترش دهد، احساس می‌شود که دوران جدیدی برای Viasat است. Viasat با ماهواره های جدید خود، مدیرعامل جدید Rick Baldridge و ترکیب تجاری جدید با Inmarsat مسیر رشد خود را آغاز می کند.

متن کامل خبر

برچسب‌ها:

عصر ارتباطات بین الملل پارس کار 2024-2007 ، شماره پروانه 100/70897