وارن بافت ۹۱ ساله معتقد است با جستجوی فقط یک ویژگی می توانید یک رهبر را شناسایی کنید

وارن بافت به دو چیز در رهبری اعتقاد دارد. این میلیاردر ۹۱ ساله رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل قدیمی برکشایر هاتاوی، بوده است. او کسی است که به دلیل مشاوره سرمایه گذاری زیرکانه اش، نام "معجزه گر شهر اوماها" را از دانشگاه هاروارد به خود اختصاص داد. او همچنین به دلیل استخدام بهترین افراد در شرکت ها، مشهور است.

او می گوید: « در جستجو برای استخدام افراد، عموماً به دنبال سه ویژگی درآنان هستیم». ما به دنبال هوش، خلاقیت یا انرژی و همچنین صداقت هستیم. در حالیکه اگر آنها آخرین ویژگی را نداشته باشند، صرفاً دارا بودن دو ویژگی اول ، شما را نابود خواهد کرد. زیرا اگر می خواهید کسی را بدون صداقت به دست آورید، در اصل او را تنبل و گنگ می خواهید.

او افزود: «هر دانشجوی بازرگانی، هوش و انرژی لازم را دارد. اما صداقت چیزی نیست که به DNA شما متصل باشد». صداقت یعنی عملکرد درست، پذیرش تغییر، امتناع از انجام کارهای غلط و بدست آوردن نتایج مثبت.

وارن بافت معتقد است:

1-صداقت، اعتماد ایجاد می­ کند

در شرکت­ هایی که رهبران صادقی دارند، می ­توان به افراد اعتماد کرد. در این شرکت ­ها شما به ندرت نگران انگیزه ­ها یا اعمال افراد هستید.

2-صداقت باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می­ شود

نحوه عملکرد رهبران صادق، منجر به از بین رفتن بی­ اعتمادی م ی­شود. درنتیجه، توانایی سازمان­شان در پاسخگویی و سازگاری با تغییرات افزایش می­ یابد.

 3-صداقت رقبا را شکست می­ دهد

مطابق رتبه ­بندی موسسه اتیسفر(Ethisphere)،  برگزیدگان اخلاق مدارترین شرکت­ های جهان در سال 2021، شرکت‌هایی بودند که به دلیل «تعهد مداومشان به صداقت در کسب ­وکار» شناخته شده‌اند، این شرکت­ ها در یک بازه زمانی پنج ساله،%7.1 عملکرد بهتری نسبت به بزرگترین شرکت­ ها، داشتند.

متن کامل خبر

برچسب‌ها: , , , , , ,

عصر ارتباطات بین الملل پارس کار 2024-2007 ، شماره پروانه 100/70897